سرویس کنفرانس آموزشی روکا

ورود به کنفرانس بدون اینترنت!
یکی از قابلیت های مهم سرویس وب کنفرانس روکا امکان ورود کاربران به جلسه آنلاین کنفرانس از طریق سامانه تلفنی می باشد. در این حالت هنگامی که چند کاربر به صورت آنلاین در حالت تصویری و صوتی در جلسه حضور دارند, کاربر جدید که هیچگونه دسترسی به اینترنت ندارد , می تواند تنها از طریق شماره گیری سرشماره سامانه کنفرانس و وارد کردن شماره اتاق و رمز اتاق وارد جلسه مذکور شود.

ایجاد نظر سنجی اختصاصی برای کاربران کنفرانس
در سیستم آموزشی کنفرانس روکا, استاد کلاس یا مدیر سیستم امکان برگزاری نظرسنجی با جواب های چند گزینه ای را در حین جلسه و به صورت فارسی دارا می باشد. این بخش برای کلاس های شلوغ بسیار کاربردی بوده و به صورت اتوماتیک بازخورد کلاس را به صورت درصدی و لحظه ای به استاد و یا مدیر سیستم اعلام می کند.

ایجاد روم اختصاصی
در سیستم آموزش کنفرانس روکا امکان ارایه یک روم با اتاق مجازی اختصاصی به کاربر وجود دارد .این روم یا اتاق اختصاصی به یک فرد, مانند استاد دوره تعلق می گیرد و در صورت ورود صاحب اتاق امکان ورود دانشجو یا افراد درخواست کننده به اتاق وجود دارد. این ویژگی برای حالتی که از قبل برای جلسه زمانبندی نشده مناسب است زیرا استاد به دلیل داشتن اتاق مجازی اختصاصی امکان ورود در هر زمان را دارد و به دانشجویان نیز اجازه ورود می دهد. عملا در این روش هر شخص یا هر استادی مالک یک اتاق با آدرس اختصاصی خود بوده و در هر ساعتی از شبانه روز امکان برگذاری دوره را برای خود را دارد.

ایجاد تخته وایت برد
در سیستم آموزش کنفرانس روکا علاوه بر به اشتراک گذاشتن تخته وایت برد سفیر، امکان تخته وایت برد کردن هر تصویری وجود دارد. به طور مثال وقتی استاد در حال ارایه یک پرزنتیشن می باشد می تواند با قلم شخصی بر روی تصویر پرزنت شده یادداشت نموده و مانند تخته وایت برد از آن استفاده کند. این ویژگی حتی در هنگام اشتراک گذاری یا شیر دسکتاپ نیز وجود دارد و استاد می تواند هر تصویری که در دسکتاپ سیستم خود برای دانشجویان اشتراک گذاشته شده است را به عنوان تخته وایت برد استفاد کند.

اشتراک گذاری دسکتاپ
اشتراک گذاری دسکتاپ، اپلیکیشن ، مرورگر یا فایل به صورت جداگانه برای استاد کلاس فراهم شده است. در این روش استاد میتواند کل دسکتاپ ویندوز خود یا حتی تنها تصویر یک صفحه مروگر سیستم خود یا هر اپلیکشین را برای دانشجویان به اشتراک بگذارد. این قابلیت انعطاف بسیار زیادی برای استاد کلاس فراهم می آورد تا امکان آموزش از طریق توضیح اشتراک گذاری صفحه سیستم خود را نیز دارا باشد.