قابلیت های سیستم وب کنفرانس روکا

ثبت جلسات
برای مثال، مسئول ثبت جلسه برای تاریخ 12/03/99 (روز دوشنبه) از ساعت 10 الی 12 با تعداد 35 شرکت کننده، جلسه ای تحت عنوان “وبینار اقتصادی” تشکیل داده است.در این سیستم کاربران می توانند 30 دقیقه قبل از شروع جلسه، وارد شده و همچنین می توانند تا 30 دقیقه پس از اتمام جلسه، همچنان در اتاق باقی بمانند.

سامانه ارسال پیامک
مسئول مربوطه، هنگام ثبت جلسه میتواند اسامی، آدرس ایمیل و شماره تلفن های کاربران را وارد کند و با این اقدام، پس از ثبت نهایی جلسه، به کلیه افراد پیامک و ایمیلی حاوی شماره اتاق و رمز عبور(که در تصویر بالا قابل مشاهده است) و همچنین تاریخ و ساعت دقیق جلسه، ارسال می شود. به این طریق فقط افراد مجاز می توانند در تاریخ تعیین شده در جلسه حاضر شوند و از ورود افراد دیگر جلوگیری می شود.

گزارشات مدیریتی جلسات
به وسیله این سرویس، مدیران مربوطه می توانند در هر زمانی به کلیه جلساتی که تاکنون تشکیل شده است، و یا جلساتی که به هر دلیلی لغو گردیده (با تاریخ و جزئیات دقیق)، دسترسی داشته باشند. همچنین در این سامانه، اطلاعاتی از قبیل اینکه در کدام بخش سازمان بیشترین تعداد جلسات برگزار گردیده و چه افرادی در جلسات حضور داشته اند، قابل دسترسی است.موارد نام برده شده شرح کلی از سیستم ثبت جلسات وب کنفرانس روکا بود. بدیهیست در جلسه حضوری و یا دمو، اطلاعات دقیق تر با جزئیات بیشتری ارائه می شود.
امکان اتصال Messenger جهت ارسال فایل سازمانی
بسیاری از سازمان و شرکت ها نیازمند یک مسنجر اختصاصی می باشند که فقط افراد شرکت یا افراد مجاز در آن حضور داشته و کلیه پیام های ارسالی پرسنل شرکت در فضای امن ارسال گردد. این سیستم جایگزین مناسبی برای واتس اپ و سایر نرم افزارهای عمومی می باشد که برای شرکت ها و سازمان هایی که نیازمند ارسال فایل و یا چت و حتی ارتباط صوتی و تصویری می باشند مورد استفاده قرار می گیرد.
سامانه اس ام اس دعوت به جلسه کاربران
در صورت ثبت یک جلسه جدید در سامانه ثبت جلسات روکا، اس ام اس دعوت به جلسه در زمان و تاریخ مورد نظر برای کلیه کاربران ارسال خواهد شد. همچنین یک ساعت قبل امکان ارسال مجدد اس ام اس جهت یاداوری زمان جلسه ارسال خواهد شد.
سامانه رکورد جلسات
در سامانه جلسات مجازی روکا امکان رکورد و ذخیره جلسات در سرور های سازمانی در صورت درخواست مسئول جلسه وجود دارد .
امکان پخش زنده سازمانی
یکی دیگر از ویژگی های ارزشمند سامانه روکا, امکان پخش زنده یک طرفه با تعداد شرکت کننده بالا (تا سقف ده هزار نفر) می باشد. این قابلیت برای مواقعی می باشد که امکان حضور این تعداد بالا از افراد به یک جلسه نیست و همچنین نیازی به صحبت شرکت کنندگان در جلسه نمی باشد. با این قابلیت ارائه شده توسط سامانه روکا, افراد شرکت کننده امکان مشاهده سخنرانی یا همایش مورد نظر را از فرد یا افراد سخنران به صورت زنده خواهند داشت.
کیفیت بالای تصویر
یکی از تفاوت های سامانه روکا کیفیت بالای تصویر و سرویس وب کنفرانس می باشد در این سیستم تصاویر با بالاترین کیفیت و کمترین مصرف پهنای باند به کاربران ارایه می شود.
اتصال بدون پلاگین و هیچ نرم افزار جانبی
یکی از متفاوت ترین قابلیت های نرم افزار کنفرانس روکا عدم نیاز به هیچ پلاگین یا نرم افزار جانبی می باشد. این ویژگی باعث اتصال راحت و آسان کاربر شده و کاربران بدون هیچ گونه آموزش تنها با وارد کردن رمز و شماره اتاق وارد سامانه جلسات آنلاین می شوند.
اشتراک گذاری Desktop
در بسیاری از جلسات فرد سخنران نیازمند ارایه پرزنتیشن یا اشتراک دسکتاپ خود می باشد تا اطلاعات موجود در صفحه دسکتاپ خود را برای افراد شرکت کننده نمایش دهد ، این قابلیت برای مصارف آموزشی و توضیح اطلاعات کاربرد های بسیاری دارد.
سیستم دیداری و شنیداری
سیستم جلسات مجازی روکا با پشتیبانی از صوت و تصویر به صورت همزمان یا فقط صوت برای مناطقی که پهنای باند کمتر از 64 کیلوبایت در اختیار دارند با کیفیت بسیار بالا قابل ارایه می باشد.
دارای سیستم چت عمومی
سامانه وب کنفرانس روکا دارای قابلیت چت عمومی در جلسه آنلاین برگزار شده می باشد و افراد شرکت کننده در جلسه در صورت نیاز میتوانند پیام های مورد نظر خود را به صورت نوشتاری نیز برای مسئول جلسه ارسال نمایند.
پشتیبانی از دوربین های وب کنفرانس یا کدک به صورت مستقیم
یکی از محدودیت های اکثر سرویس های کنفرانس موجود در بازار, وابستگی و نیاز دوربین های کنفرانس به نرم افزارهای واسط و یا سیستم های کامپیوتری می باشد. در سامانه جلسات مجازی روکا کلیه دوربین های کنفرانس شامل هر برندی قابلیت اتصال مستقیم به سرویس کنفرانس را دارا می باشد. این در شرایطی می باشد که کلیه محصولات دیگر با نرم افزار های واسط یا سیستم کامپیوتری به سامانه متصل می شوند که محدودیت های زیادی برای کاربر ایجاد می کند.
سامانه تماس تلفنی بدون نیاز به اینترنت
یکی از قابلیت های سیستم روکا امکان دعوت به جلسه به سیستم مجازی آنلاین برای کاربرانی می باشد که دسترسی به اینترنت ندارند. در این روش کاربر با شماره گیری شماره سامانه وب کنفرانس روکا ، با وارد کردن شماره اتاق و رمز اتاق وارد جلسه آنلاین مجازی شده و با کاربرانی که به صورت صوتی و تصویری از بستر اینترنت یا شبکه داخلی سازمان وارد جلسه شده اند ارتباط برقرار می کند. همچنین این قابلیت برای سیستم هایی که دارای وبکم و میکروفن نیستند نیز مورد استفاده قرار میگیرد, به صورتی که کاربر تصویر را از کامپیوتر خود دریافت و گفتگو در جلسات را از طریق تلفن همزمان با مشاهده تصویر آنلاین میتواند داشته باشد.